دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی بورس فردا ۲۰ بهمن / بازار باید نگران آینده باشد؟

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا ۲۰ بهمن / بازار باید نگران آینده باشد؟

به گزارش بانک اول بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با تغییر روند صورت گرفته در شاخص کل، معاملاتی سودده در انتظار سهامداران باشد. همچنین با مخابره شدن اخبار مثبت از مذاکرات برجام، انتظار می‌رود بازار هفته آینده در بازه‌ای مثبت حرکت کند.

 

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه ، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز بانکی‌ها و خودرویی‌ها در صدر رشد بازار قرار گرفتند و با تقاضا همراه شدند. در مقابل نمادهای فولاد و فملی بعد از افشای اطلاعات ب، نتوانستند در مدار صعودی قرار بگیرند و در نتیجه در بازه منفی معامله شدند. همچنین پالایشی‌ها بدون تغییر در تابلوی صفر معاملات باقی ماندند.

وی بیان کرد: بورس امروز برخلاف روزهای گذشته در نیم ساعت پایانی بازار عملکرد متفاوتی داشت، به گونه‌ای که اغلب نمادهای شاخص‌ساز بازار در این بازه زمانی، حرکت مثبت و رو به جلو داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد طی سه روز آینده خبر و اتفاق مهمی برای بازار رقم بخورد و به دنبال آن، انتظار می‌رود بورس در هفته آینده وضعیت مطلوبی برای سهامداران داشته باشد.

وی در انتها گفت: با توجه به روند معاملات بورس امروز در دقایق پایانی، تغییر روند خوبی در شاخص کل صورت گرفت. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات فردا با سبزپوشی همراه شود./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها