پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات واریز عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
 جزئیات واریز عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت «عیدی»‌ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیئت وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

مهرداد قریب، درباره جزئیات واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: میزان عیدی همه ساله در قالب مصوبه‌ای توسط دولت مشخص و از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود.

او  افزود: پیشنهادی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح نمی‌شود بلکه میزان عیدی، مربوط به عامه مردم است و برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران همه صندوق‌ها به صورت یکسان تعیین می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت عیدی‌ها فراهم شده است گفت: ما به محض دریافت مصوبه هیئت وزیران عیدی مستمری بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهیم کرد. تصور می‌کنم تا پایان بهمن ماه این اتفاق بیفتد؛ هر زمان که مصوبه برسد ما آمادگی لازم را برای پرداخت داریم.

قریب همچنین درباره نسخه نویسی الکترونیک نیز اظهار کرد: در زمینه نسخه نویسی الکترونیک خوب پیش رفته‌ایم. دفترچه‌های بیمه حذف شده و صدور دفترچه نداریم. استحقاق سنجی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در گذشته سالانه حدود ۲۵ میلیون برگ دفترچه جدید صادر می‌کردیم که کلا حذف شده است.

 

اخبار مرتبط
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
نسترن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آخه ۱ میلیونی که قراره عیدی بدن چه جزئیاتی داره که هر روز ازش خبر منتشر میکنید؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها