یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس شنبه هفته آینده

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس شنبه هفته آینده

به گزارش بانک اول امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از سه هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۲ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فارس، ومعادن، وپاسار، خودرو، شتران، خپارس و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنی نمادهای بپاس، غصینو، اتکای، تجلی، فرابورس، وهور و ودی تاثیر مثبت زیادی را روی شاخص فرابورس داشتند.

اخبار خوبی از مذاکرات مخابره می‌شود.  شبکه CNN در گزارشی نوشت: نشانه‌های پیشرفت از سوی ایران و آمریکا به اندازه‌ای کافی هست که بگوییم مذاکرات وین وارد مرحله حساسی شده، هرچند تعداد زیادی از مسائل همچنان حل نشده است.

نشانه‌های پیشرفت از سوی هر دو طرف به اندازه‌ای کافی هست که بگوییم مذاکرات وارد مرحله حساسی شده است، اما تعداد زیادی از مسائل همچنان حل نشده است.

به نظر می‌رسد اخبار مذاکرات در میان مدت می‌تواند مسیر بورس را تغییر دهد.

 

بورس مثبت می‌ماند

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: با توجه به معاملات امروز، احتمالا شنبه و یکشنبه شاخص تا محدوده یک میلیون ۲۹۰ الی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد.

وی توضیح می‌دهد: شاخص در روزهای ابتدایی هفته آینده صعودی می‌شود. صنایع بانک، خودرویی، پالایشی و برخی از سهام گروه واسطه‌گری می‌توانند حرکت مثبتی داشته باشند.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به معاملات این هفته می‌گوید: در هفته جاری تزار حقیقی‌ها منفی بود و خروج پول داشتیم اما معاملات نسبت به هفته گذشته کمی رشد کرد.

وی تاکید می‌کند: رشد معاملات در نیمه دوم بازار روز چهارشنبه باعث شد تا به معاملات روز شنبه خوش‌بین باشیم.ولی همچنان نوسانات در بازار باقی می‌ماند.

نصیرزاده درباره تاثیر مذاکرات بر بورس می‌گوید: اخبار مثبت مذاکرات می‌تواند اثر روانی روی گروه‌های خودرویی و بانکی داشته باشد.

وی می‌گوید:ولی توافقات می‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد و این کاهش نرخ دلار به طور مستقیم روی معاملات بورسی تاثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها