دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول به نقل از   خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به مصوبه (چهارشنبه ۲۰ بهمن) کمیسیون تلفیق در زمینه دریافتی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱, عنوان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ عصر امروز با پیشنهاد بنده مبنی بر تداوم اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این پیشنهاد بازنشستگان کشوری و لشکری نیز در سال ۱۴۰۱ , باید ۹۰ درصد دریافتی حقوق و مزایای شاغلان را دریافت کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس ادامه داد: امیدواریم این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس نیز مورد موافقت نهایی نمایندگان واقع و این حکم قانونی برای سال آینده هم اجرایی شود./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
آن‌طور که عضو فراکسیون کارگری در مجلس در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: براساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.
امروز احکام حقوقی سال ١۴٠٣ بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.
مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق برای حداقل بگیران تامین اجتماعی ۳۵ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است، همچنین برای سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد افزایش به علاوه ۶۹۰ هزار تومان است.
همچنین میزان کمک‌هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان به مبلغ ۲، ۷۰۰، ۰۰۰ ریال در ماه تعیین شده است و میزان کمک به تامین معیشت مستمری‌بگیران به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی‌کلی و بازماندگان به مبلغ ۴ میلیون ریال در ماه تعیین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها