یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

این افراد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند / اعلام شاخص‌های دهک بندی مشمولان

24 خرداد 1401
 این افراد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند / اعلام شاخص‌های دهک بندی مشمولان

به گزارش بانک اول  یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون نفر مشمول پرداخت شد و این در حالی است که ابهامات جدی درباره شاخصهای دهک بندی مشمولان ایجاد شده که نیاز به شفاف‌سازی وزات کار در این خصوص دارد.

 

ساعت 24 پنجشنبه 21 بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است. پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای 32 میلیون نفر از مشمولان یارانه (دهک یک تا چهار) و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رئیس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

این افراد، افرادی هستند که فاقد درآمد ثابت هستند و مسکن یا خودرویی به نام ندارند. در این خصوص وزارت تعاون اطلاعات ریزتری دارد.

گفتنی است، تعداد کل خانوارها 24.4 میلیون واحد است که خانواده های یارانه بگیر  81 درصد یا معادل 78 میلیون نفر هستند. خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد نیز  12.7 درصد کل خانوارهای کشور میباشند.

تسنیم

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
قادر آجرلو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،بنده سه سال است که بیکارم و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم و هیچ درآمدی به جز یارانه معیشتی ندارم ضمناً متاهل و دارای یک فرزند هم هستنم و از بیماری دیابت رنج می برم و باید انسولین بزنم آیا با این تفاسیر بنده شامل یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن نمی شدیم؟ لطفاً پاسخگو باشید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها