یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات اعطای زمین رایگان به خانواده‌های پر جمعیت

24 خرداد 1401
جزئیات اعطای زمین  رایگان به خانواده‌های پر جمعیت

به گزارش بانک اول بر اساس مستندات ماده یک آئین‌نامه اجرایی ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است، نسبت به تامین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در صورت عدم استفاده از امکانات دولتی تامین مسکن (فرم ج سبز) اقدام کند.

بر این اساس، تامین مسکن خانوار با اعطای یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200 متر منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک به صور مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر محل سکونت فقط برای یک بار بر اساس قیمت کارشناسی روز زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی و با بازپرداخت 10 ساله بدون اعمال تخفیف و سود واگذار نماید.

همچنین بر اساس تبصره 1 ماده 1، واگذاری اراضی موضوع این ماده مشروط به ساخت واحد مسکونی است و در صورت عدم احداث مسکن، پس از 2 سال اراضی مورد واگذاری بر اساس ضوابط مورد عمل در وزارت راه و شهرسازی مسترد خواهد شد.

بر اساس ماده 2 آئین‌نامه مذکور، استفاده مجدد خانوارها ( فرم ج قرمز)، از امکانات دولتی مسکن پس از تولد فرزند سوم مشروط به شرایط زیر است:

1- حداقل 5 سال از زمان استفاده خانوار از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن برای بار اول گذشته باشد.

2- خانواده در زمان درخواست استفاده مجدد از امکانات دولتی تامین مسکن باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی فاقد واحد مسکونی شناخته شود.

3- خانوار باید سابقه سکونت در شهر محل تقاضا را بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

*یک تیر و دو نشان دولت با عرضه زمین به خانواده‌های دارای فرزند چهارم

به گزارش فارس با توجه به شرایط عنوان شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نظر می‌رسد، جزئیات ارائه زمین به خانواده‌های دارای فرزند چهارم نیز در راستای آیین نامه قانون مذکور و با جزئیات مورد اشاره انجام شود.

با توجه به اهمیت مسکن در سبد هزینه خانواده‌ها به نظر می‌رسد، طرح مذکور در راستای کاهش هزینه خانواده‌های فاقد مسکن می‌تواند تاثیر مطلوبی بر معیشت مردم و به خصوص خانواده‌های پر جمعیت ایفا کند. از سوی دیگر عرضه زمین در شرایط کنونی بر ساماندهی بازار مسکن تاثیر مثبتی دارد و کاهش قیمت زمین نیز می‌تواند جزء دیگر دستاوردهای طرح مد نظر دولت باشد.

اخبار مرتبط
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال 1403 حاکی از آن است که از مجموع 1508 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سه
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است. محتکران بدانند شهرهای جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود.
مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها