پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

در کدام بانک ها می توان غیرحضوری حساب باز کرد؟

24 خرداد 1401
در کدام بانک ها می توان غیرحضوری حساب باز کرد؟

به گزارش بانک اول علی نظافتیان گفت: افتتاح حساب به صورت آنلاین نیاز به یکسری ابزارها و زیرساخت‌های الکترونیکی دارد، باید تفاوتی بین مجوز قانونی افتتاح حساب و یا انجام عملیات بانکی از طریق فضای مجازی  قائل بود.

او می‌گوید:  بایستی از نظر عملیاتی، زیرساخت های لازم فراهم شود تا این مصوبه شورای عالی پولشویی را در کل سیستم بانکی بتوان اجرا کرد.

بانک ها براساس قوانین مکلف اند برای انجام هر نوع عملیات بانکی هویت مشتری را شناسایی کنند، یکی از ساده ترین راه های احراز هویت مشتری مراجعه حضوری افراد به بانک و احراز هویت حضوری است که نیاز به مجوز از جانب تصویب شورای عالی مبارزه با پولشویی نداشت.

مصوبه مربوط به ارائه خدمات پایه ای بانکی به صورت آنلاین و برخط در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در شورای عالی مبارزه با پولشویی تصویب شد. میزان آمادگی بانک ها به میزان تسلط آن ها به خدمات دیجیتال بستگی دارد، تا قبل از تصویب دستورالعمل اینجور خدمات رسانی ممنوع بود، حالا این ممنوعیت برداشته شده و بانک ها با رعایت مفادی که امروز به تصویب رسید در این مسیر وارد رقابت خواهند شد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها