جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم درباره مسکن دولتی/متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

24 خرداد 1401
خبر مهم درباره مسکن دولتی/متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

به گزارش بانک اول محمود  محمودزاده گفت:  در راستای قانون جهش تولید مسکن واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله بوده و تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن اجاره ۹۹ ساله هستند. هم اکنون قیمت زمین ۴۰ درصد قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد که دولت با واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله در این طرح سعی می‌کند، قیمت مسکن را کاهش دهد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تاریخ تصویب و ابلاغ قانون تعالی جمعیت متقاضیانی که فرزند سوم آن‌ها پس از ابلاغ قانون به دنیا بیاید، در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر در صورت داشتن شرایط می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

 

او گفت: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال تمدید شده و بعد از اتمام پالایش ثبت نام کنندگان بررسی انجام می‌شود. به زودی متقاضیان به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از ثبت نام کنندگان پالایش آن‌ها به اتمام رسیده است.

 

بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و تعداد ثبت نام کنندگان مردان مجرد در این طرح ۴۰۰ هزار نفر بوده و اراضی بیش از ۹۸۰ هزار نفر تاکنون تامین شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.
سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ابوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. همچنین متقاضیان قادر به دریافت زمین رایگان در این جزیره هستند..

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها