شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

بازنشستگانی که عیدی نگرفتند چه کنند؟

24 خرداد 1401
بازنشستگانی که عیدی نگرفتند چه کنند؟

به گزارش بانک اول از روزی که مبلغ عیدی بازنشسته‌ها مشخص شد، بازنشستگان منتظرند تا عیدیشان واریز شود؛ از اواخر بهمن که قرار بود عیدی‌ها واریز شود تا به امروز که به نیمه اول اسفند ماه نزدیک می‌شویم، نیز این انتظار ادامه داشت است؛ هرچند بسیاری از بازنشستگان دیروز  عیدی خود را دریافت کردند، اما هنوز عیدی برخی از بازنشسته‌ها واریز نشده است و مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: عیدی بیش از ۵۰ درصد از بازنشستگان طی دو روز گذشته به حسابشان واریز شد. بنابراین هنوز نیمی از بازنشستگان عیدی خود را دریافت نکردند.

 حال تکلیف این افراد چیست و افرادی که عیدی خود را دریافت نکرده‌اند، باید چه کنند؟ مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در پاسخ به این سوال گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که به هر علتی تا پایان هفته جاری عیدی دریافت نکردند، با تلفن ۱۴۲۰ یا با مراجعه به واحد مستمری بگیران شعب نسبت به عدم واریزی عیدی خود اقدام کنند.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال با تاخیر واریز می‌شود. اما به نظر می‌رسد امسال واریزی‌ها با تاخیر زیادی همراه بوده است. اگرچه مقامات سازمان تامین اجتماعی دلیل تاخر در واریز عیدی را عنوان نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد ماجرا به کمبود منابع این سازمان مربوط است.

چون مدیرعامل تامین اجتماعی دیروز گفته بود: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهوری، بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی به این سازمان داده شد و عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از این محل تأمین شده و پرداخت می‌شود.

 

اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
صولت مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد توضیح داد.
مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند
آن‌طور که عضو فراکسیون کارگری در مجلس در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: براساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها