جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

۲۲ میلیون نفر جاماندگان واقعی سهام عدالت

24 خرداد 1401
۲۲ میلیون نفر جاماندگان واقعی سهام عدالت

به گزارش بانک اول عسگر توکلی  با بیان اینکه تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان کلید خورده است، افزود: سامانه ای معرفی می شود تا افراد با ورود به این سامانه برای تعیین تکلیف سهام اقدام کنند.

وی داشتن گواهی انحصار وراثت را الزام اساسی برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان بیان کرد و گفت: سهام عدالت تنها سهامی است که نمی توان گواهی وکالت در آن مورد پذیرش نیست و باید گواهی انحصار وراثت دریافت کنند و سهام بین وراث توزیع می شود.

او درباره تغییر شماره حساب سود سهام عدالت گفت: برای تغییر شماره حساب باید وارد سامانه شد و نسبت به آن اقدام کنند.

توکلی درباره جاماندگان سهام عدالت با اشاره به اینکه جاماندگان در سه گروه هستند، افزود: یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام دارند ولی در سامانه ثبت نشدند و باید سهام به آن ها تخصیص داده شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، مددجویان جدید کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر جاماندگان سهام عدالت برشمرد و گفت: همچنین برخی افراد حاشیه نشین، کارگران روزمزد و غیره نیز مستحق دریافت سهام عدالت هستند.

وی گفت: ۴۰ میلیون نفر در کل کشور سهام عدالت دریافت نکردند و از این تعداد ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامانده واقعی سهام عدالت هستند که بزودی تعیین تکلیف می شوند.

اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها