یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان واریز «عیدی» بازنشستگان جامانده اعلام شد

24 خرداد 1401
زمان واریز «عیدی» بازنشستگان جامانده اعلام شد

به گزارش بانک اول «علی خدامی» مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در راستای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ تهیه شد و واریز مبلغ عیدی طبق آن انجام گرفته است.

او  توضیح داد: طبق مصوبه ۲۷ بهمن‌ماه هیئت‌وزیران، برای بازنشستگان و موظفینی که پرداخت حق عائله‌مندی و اولاد آنها برعهده صندوق بازنشستگی کشوری و در لیست حقوق بهمن ماه به آنان حقوق پرداخت شده، مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به‌عنوان عیدی سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است و در صورت وجود چندین وظیفه‌بگیر از یک دفتر کل، مبلغ فوق به صورت مساوی بین وظیفه‌بگیران تقسیم می‌شود.

خدامی افزود: علاوه بر این مبلغ، به بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بر اساس ردیف بودجه تعریف‌شده در سیستم به آنها «عائله‌مندی» تعلق می‌گیرد، حداکثر تا سقف چهار میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته وی، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم، «حق اولاد» از طرف صندوق به آنها پرداخت می‌شود، به ازای هر فرزند مبلغ ثابت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد: احکامی که در نیمه دوم بهمن‌ماه تا قبل از تاریخ مصوبه هیئت‌وزیران به صورت قطعی و جاری تغییر کرده، ولیکن عیدی آنها در پایان بهمن‌ماه کارسازی نشده است؛ حسب پردازش، احکام عیدی آنها در اسفندماه ۱۴۰۰ کارسازی خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، خدامی افزود: دستگاه‌هایی که فاقد ردیف بودجه‌ای هستند، می‌بایست طبق رویه هر ساله، رأساً نسبت به کارسازی عیدی به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران خود اقدام کنند و صندوق بازنشستگی کشوری در این خصوص، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.
دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها