ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی مهم از آینده بورس / شاخص مثبت می شود؟

24 خرداد 1401
پیش بینی مهم از آینده بورس / شاخص مثبت می شود؟

به گزارش بانک اول بورس هفته گذشته رشد بیش از 5 درصدی داشت و شاخص کل به سطح یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحدی رسید.

کارشناسان عقیده دارند که شاخص کل بورس در آخرین هفته سال نزول چندانی را تجربه نخواهد کرد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس تا پایان سال روند منفی سنگینی نخواهد داشت و شاید در هفته آینده شاهد روند خنثی و یا منفی بسیار ضعیف باشیم، در ابتدای سال آینده، مجدداً صعود بازار سرمایه ادامه دارد. در این مقطع، احتمال رشد بازار بیشتر از افت آن است.

وی درخصوص معاملات این هفته توضیح می‌دهد: سه روز نخست هفته جاری، بازار سرمایه روزهای مثبتی داشت و شاخص کل با سه کندل بسیار قوی زد که بانکی‌ها و پالایشی‌ها نقش ویژه‌ای در این حرکت داشتند. در روز سه‌شنبه، بازار استراحت کرد و روز چهارشنبه وضعیت بهتر شد.  بازار ریزش چندانی ندارد و اوج فشار عرضه‌ها مربوط به روز سه‌شنبه بود که با توجه به رشد بازار، فشار فروش از جانب حقیقی‌ها و حقوقی‌ها متوجه بازار سرمایه شد.

اخبار مرتبط
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.
در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.
شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها