دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

نحوه پیگیری واریز سود سهام عدالت

24 خرداد 1401
نحوه پیگیری واریز سود سهام عدالت

به گزارش بانک اول مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته همه دارندگان سهام عدالت که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، روز گذشته باید منتظر واریز سود سهام عدالت می بودند.

اما اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد، برای پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت خود باید با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد. شماره ۱۵۶۹ به دارندگان سهام عدالت اجازه می‌دهد که با ارائه اطلاعات خود از ارسال اطلاعات حساب خود به بانک مطمئن شوند.

بر این اساس آن دسته از دارندگان سهام عدالت که هنوز سودی دریافت نکرده‌اند، برای پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت و مشکل اصلی واریز نشدن سود سهام عدالت خود باید با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

چرا سود سهام عدالت واریز نشد؟

اما این شماره برای افرادی است که اطمینان دارند، اطلاعات حساب و شماره شبای اعلام شده درست است. اما به گفته مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات بانکی حدود دو میلیون نفر اشتباه بوده است. یعنی حدود دو میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبای خود را اشتباه اعلام کرده‌اند. یا شماره شبای اعلام شده به مدت شش ماه راکد بوده است.

بر این اساس دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، امسال از دریافت سود سهام عدالت محروم هستند، چون شماره شبای خود را نادرست اعلام کرده‌اند.

این گروه باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام کنند. یعنی باید وارد سامانه سجام شوند و شماره شبای جدید را ثبت کنند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

البته ممکن است علت واریز نشدن سود سهام عدالت این باشد که بانک هنوز مبلغ سود را واریز نکرده است. چون واریز سود کلیه دارندگان سهام عدالت از روز گذشته آغاز شده و احتمالا هنوز ادامه دارد.

اخبار مرتبط
در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۷۵۶ هزار و ۸۱۰ سهامدار را که شامل ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان می شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.در هفته چهارم فروردین ماه، بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) واریز شد.
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها