دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

چرا یارانه نوروز برای برخی کم واریز شد؟ / مبلغ یارانه نوروز دقیقا قدر است؟

24 خرداد 1401
چرا یارانه نوروز برای برخی کم واریز شد؟ / مبلغ یارانه نوروز دقیقا قدر است؟

به گزارش بانک اول پیش از این اعلام شده بود براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اما در عمل به نظر می‌رسد مبلغ واریزی برای برخی کمتر از مبلغ اعلام شده بوده است.

با این روند به نظر می‌رسد علت واریز یارانه کمتر از میزان اعلام شده به همان مولفه‌های مورد اشاره برگردد.هرچند تاکنون هیچ نهاد رسمی توضیحی نداده اما احتمال دارد به دلیل اینکه تعدادی از اعضای خانوار سهام عدالت داشته‌اند یا مشغول به کار هستند و برای آنها بیمه رد می‌شود مبلغ به صورت کامل واریز نشده باشد.

اخبار مرتبط
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مسلم بلوچ ریگی نسب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام؟ میگید یارانه میشعتی نوروز مختص اونایی ک سهم عدالت دریافت نکردن معیشتی ب اونا تعلق می‌گیرد چرا به ما تعلق نگرفته که هیچ درآمد شغلی و خونه، ماشین، حتی بیمه هم نیستیم. زیر خط فقریم زندگیم رو با یارانه اندک گذران می‌کنیم، فکری به حال ما کنید. با تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها