دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان واریز اولین یارانه ۱۴۰۱ منتشر شد/ از یارانه جدید چه خبر؟

24 خرداد 1401
زمان واریز اولین یارانه ۱۴۰۱ منتشر شد/ از یارانه جدید چه خبر؟

به گزارش بانک اول به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست و نهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب، چهارشنبه ۱۰ فروردین، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این اولین یارانه سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.

مانند سنوات گذشته مبلغ یارانه‌ها برای خانواده‌های یک‌نفره، ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار، سه‌نفره ۱۳۸ هزار، چهارنفره ۱۷۲هزار و پنج نفره و بیشتر، ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین شانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

از یارانه جدید خبری نیست

گرچه پیش از این اعلام شد با حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی قرار است یارانه جدیدی با مبلغ ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان به یارانه نقدی خانوار اضافه شود، اما هنوز خبری از یارانه جدید نیست.

به نظر می‌رسد هنوز دولت در تامین بودجه این یارانه با چالش مواجه است. چراکه دو بسته یارانه نقدی و معیشتی سالانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد.

حال باید دید مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و نیمایی برای واردات کالاهای اساسی در اختیار یارانه‌بگیران قرار می‌گیرد یا خیر؟

اخبار مرتبط
بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت، اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.
خاندوزی گفت: گزارش‌ها به معاون اول ارائه خواهد شد و در صورت نیاز به تدابیر فوریتی، این اتفاق رخ خواهد داد. روز گذشته نیز صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان» با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارتخانه هستیم گفت: این برنامه‌ای است که از دهه گذشته شروع شده و سیر تکاملی خود را سپری می‌کند.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.
قانون بودجه امسال، دستگاه‌های متولی در حوزه یارانه‌ها را موظف کرده است که فهرست یارانه بگیران را بازنگری کنند و ضمن حذف خانوارهای غیرمشمول، خانوارهای مشمول را در فهرست بگنجانند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
tnha erfan
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با این ده تومان یارانه گوشی های مردم و اعصاب مردم وگوش فلک را کر کردید ما حاضریم دو برابر بهتون بدیم اینقدر یارانه یارانه نزنید مگر از جیبتون میدید که منت سروار مردم میکنید ده برابرش را دولت میخوره یک پول ناچیزی که پول دو کیلو خیار سبز یا کوجه به مردم میده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها