شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوش معاون وزیر راه درباره نوسازی بافت‌های فرسوده

24 خرداد 1401
 خبر خوش معاون وزیر راه درباره نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش بانک اول آقای محمد آئینی گفت: خط اعتباری جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده که با تزریق و پرداخت این اعتبارات شاهد توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده  ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک مسکن تعلق گرفت و اکنون با احتساب منابع گذشته، مشکلی برای تامین ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، جهت پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده نداریم و منابع در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است.

او می‌گوید: متقاضیان دریافت تسهیلات یا افرادی که اقدام به دریافت پروانه و ساخت پروژه‌ای کرده‌اند، می‌توانند درخواست خود را در سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ثبت کنند.

در نوسازی بافت فرسوده، مالکیت و زمین و سرمایه از آن مردم است و باید فضایی ایجاد شود که خود مالکان  وارد کار شوند و با بسته‌های تشویقی موثر، این امر امکان پذیر می‌شود.

بسته تشویقی جامع برای اجرای این طرح در قالب3 بخش تعریف شده که شامل بسته تشویقی نوسازی، بخش تسهیلات به معنی تسهیل اموری مثل صدور پروانه ساخت و بخش مالی و وام بانکی است.

در طرح جهش تولید مسکن مقرر شده تا ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دو سال نوسازی شود و به طور متوسط در کشور به ازای نوسازی هر واحد فرسوده در کشور حداقل ۳ واحد تولید خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها