چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

فراخوان واگذاری سهام عدالت به جاماندگان از خرداد

24 خرداد 1401
فراخوان واگذاری سهام عدالت به جاماندگان از خرداد

به گزارش بانک اول آقای محمدرضا پورابراهیمی گفت: مجموعاً ۱۸ میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که واگذاری سهام بعد از خرداد ماه یعنی اواسط سال طی فرآیندی صورت می‌گیرد.

به گفته او، «البته ابتدا مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر، کارگران فصلی در اولویت واگذاری سهام عدالت قرار می‌گیرند و بعد از آن نوبت به سایر دهک‌های کم برخوردار می‌رسد.»

آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس سوم اسفند پارسال گفت: کمیسیون اقتصادی بیش از یک سال است به موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت پرداخته و حتی دفتر مقام معظم رهبری هم پیگیر بوده‌ است.

آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیش‌تر گفته بود، « هم‌اکنون جمعیت بسیار زیادی از جاماندگان سهام عدالت، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند. تقریباً حدود ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۵٠٠ هزار نفر هم در مجموعه سازمان بهزیستی هستند و باید برای این دو بخش تصمیم‌گیری شود.»/باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها