جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

حداقل بگیران تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

24 خرداد 1401
حداقل بگیران تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

به گزارش بانک اول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 اعلام شد که بر اساس آن قرار است حقوق حداقل بگیران 57.4 درصد افزایش پیدا کند. اما حداقل بگیران چه کسانی هستند. حداقل بگیران تامین اجتماعی کسانی هستند که همان حداقل حقوقی را که شورای عالی کار هر سال تعیین می کند را دریافت می کنند. به عنوان مثال به گفته محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.
بنا بر اعلام کانون بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح 38 درصد به ‌علاوه 515 هزار تومان اضافه خواهد شد. همچنین بنا بر گفته های رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مابه ‌التفاوت افزایش حقوق فروردین 1401 با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
صولت مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد توضیح داد.
مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند
آن‌طور که عضو فراکسیون کارگری در مجلس در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: براساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.
امروز احکام حقوقی سال ١۴٠٣ بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها