دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده است

24 خرداد 1401
 افزایش حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده است

به گزارش بانک اول اسکندری گفت: حقوق فروردین بازنشستگان کشوری به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش های جدید در اردیبهشت صادر و افزایش فروردین نیز در آن زمان پرداخت شود.

با توجه به بند ۲ و ۳ تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، افزایش حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۱۰ درصد خواهد بود. همچنین با توجه به بند ۲ تبصره ۱۲ این قانون، حداقل بازنشستگان ۵ میلیون تومان (۳۰ سال خدمت) است.

اخبار مرتبط
مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق برای حداقل بگیران تامین اجتماعی ۳۵ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است، همچنین برای سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد افزایش به علاوه ۶۹۰ هزار تومان است.
همچنین میزان کمک‌هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان به مبلغ ۲، ۷۰۰، ۰۰۰ ریال در ماه تعیین شده است و میزان کمک به تامین معیشت مستمری‌بگیران به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی‌کلی و بازماندگان به مبلغ ۴ میلیون ریال در ماه تعیین شده است.
پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از بیستم به ترتیب حروف الفبا آغاز شده است.
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها