جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

دریافت راهنمای خدمات چک از طریق پیامک خالی

24 خرداد 1401
دریافت راهنمای خدمات چک از طریق پیامک خالی

به گزارش بانک اول به نقل از مهر، ‬ مصطفی قمری وفا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‌پیامک خالی بفرستید به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ تا راهنمای خدمات چک را دریافت کنید. بعد می‌توانید از هر خدمتی شامل ثبت، تأیید، انتقال، انواع استعلام (وضعیت چک و صادرکننده آن) و معرفی شماره تلفن برای اطلاع از ثبت چک بنام شما استفاده کنید.

براساس این گزارش، اگر فردی می‌خواهد از ثبت و انتقال چک به نام خود مطلع شود می‌تواند شماره تلفن همراه خود را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ معرفی کند.

برای معرفی باید صادرکننده یا ذینفع چک باشید. صادر کننده چک باید متن شناسه صیادی یا کد ملی *۱*۲*۱ را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند و ذینفع چک نیز باید متن شناسه صیادی یا کد ملی *۲*۲*۱ را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند.

در واقع ثبت نامه برای دریافت پیامک اطلاع‌رسانی برای کسانی که یک بار فرآیند استعلام چک را انجام دهند انجام می‌شود تنها باید یک بار شماره خود را معرفی کنید و از این پس هر چکی که به نام شما ثبت یا منتقل شود پیامک ارسال می‌شود که چکی با مشخصات مذکور به نام شما ثبت شده و فرد می‌تواند با مراجعه به کانال‌های قابل دسترسی به سامانه صیاد همچون اینترنت بانک، همراه بانک، اپ‌های پرداخت، خودپردازهای بانک‌ها و یا از طریق پیامک آن را تأیید کنید.

 

چنانچه متن پیامی که باید معرفی کنید را فراموش کردید کافی است سرشماره را به خاطر داشته باشید و پیامک هر چند اشتباه را ارسال کنید و در پاسخ پیام شما را راهنمایی می‌کند که چطور خدمات را دریافت کنید.

اخبار مرتبط
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها