پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

معرفی شماره همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک

24 خرداد 1401
معرفی شماره همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک

به گزارش بانک اول برای بررسی اینکه آیا چکی به نام‌ شما ثبت یا منتقل شده است، فقط کافیست شماره تلفن همراه خود را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ معرفی کنید.

برای معرفی شماره همراه‌ باید صادرکننده یا ذینفع چک باشید و متن پیام زیر را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ بفرستید:

(از راست به چپ) *۱*۲*۱*شناسه/کد ملی*شناسه صیادی

برای صادرکننده چک


(از راست به چپ) *۱*۲*۲*شناسه/کد ملی*شناسه صیادی

برای ذینفع چک


در واقع ثبت نام برای دریافت پیامک اطلاع‌رسانی برای کسانی که یک بار فرآیند استعلام چک را انجام دهند صورت می‌گیرد و بعد از آن هر چکی که به نام شما ثبت یا منتقل شود، پیامک آن را دریافت خواهید کرد و سپس می‌توانید با مراجعه به سامانه‌های دسترسی به صیاد مثل همراه بانک، اینترنت بانک، اپ‌های پرداخت، خودپردازهای بانک‌ها یا از طریق پیامک نسبت به تایید آن اقدام کنید.

اگر متن پیامی که باید فرستاده شود را فراموش کردید نیز کافیست یک پیام (هرچند اشتباه) به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ بفرستید و در پاسخ پیام راهنمای نحوه ارسال صحیح پیام را دریافت کنید.

مثال پیام ارسالی به عنوان صادرکننده یا ذینفع چک:

 
اخبار مرتبط
محرمیان با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی برای ارایه این خدمت به مشتریان در کل شبکه بانکی فراهم شده است افزود: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند. نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها