یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

برای دریافت یارانه نان، باید حساب جدید باز کنیم؟

24 خرداد 1401
برای دریافت یارانه نان، باید حساب جدید باز کنیم؟

به گزارش بانک اول مهران محرمیان در گفتگو با برنامه ویژه خبری گفته تمام نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند و مشتریان موقع خرید نان باید با کمک کارت بانکی، مبلغ نان را به نانوا پرداخت کنند و مبلغ یارانه نان بعد از این عملیات، به حساب نانوا پرداخت می‌شود.

بر این اساس به گفته محرمیان در طرح پرداخت یارانه نان، نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیست. قرار نیست مردم هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجددی داشته باشند.

کارت یارانه نان چیست؟

گویا قرار است مردم با هر کارت بانکی که دارند قیمت قدیم نان را به نانوا پرداخت کنند و بعد به ازای تعداد تراکنش‌های مشتریان در نانوایی دولت یارانه نان را به حساب نانوا می‌ریزد.

محرمیان گفته اگر خریدی انجام شود که مشمول یارانه کالای اساسی باشد در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.»

اخبار مرتبط
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها