یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

مدارک لازم برای دریافت وام ازبانک پارسیان

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام ازبانک پارسیان

به گزارش بانک اول بانک پارسیان به افرادی که در زمینه تعمیر و بازسازی مسکن، ساخت خانه، خرید انواع کالاهای مصرفی بادوام، تامین سرمایه واحدهای بازرگانی خود و خرید محل کار کمبود نقدینگی داشته باشند، تسهیلات اعطا می‌کند. دیگر تسهیلات بانک پارسیان در زمینه تامین مواد اولیه و خرید ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی، کمبود نقدینگی گروه‌های خاص شغلی و به طور کلی اشخاص حقیقی واجد شرایط است. هر کدام از این تسهیلات نیازمند مدارک خاصی هستند که مشتریان باید آن‌ها را به شعبه مورد نظر از بانک پارسیان ارائه دهند. در ادامه این گزارش به  بعضی از مدارک برای دریافت وام بانک پارسیان اشاره خواهد شد؛

مدارک عمومی مورد نیاز دریافت وام

اشخاصی که متقاضی دریافت انواع وام  بانک پارسیان یا هر بانک دیگری هستند، باید مدارک هویتی لازم را به این مجموعه ارائه دهند. ضمن اینکه طبق قوانین بانکی، نداشتن چک برگشتی یا بدهی معوق در سیستم بانکی برای تمامی متقاضیان ضروری است.

داشتن سپرده در یکی از شعب بانک پارسیان هم الزامی به نظر می‌رسد. منتهی نوع سپرده برای هر تسهیلات و وامی متفاوت است. برخی از وام‌ها به افتتاح سپرده کوتاه مدت، بعضی به سپرده بلندمدت و بعضی هم به سپرده قرض الحسنه احتیاج دارند. ضمن اینکه گاهی اوقات داشتن خواب سپرده هم برای پرداخت وام اهمیت پیدا می‌کند.

مدارک مخصوص هر نوع تسهیلات

هر نوع وام و تسهیلاتی بسته به نوع مبلغ و کاربرد آن به ارائه برخی مدارک خاص احتیاج دارد. مثلا بعضی وام‌ها به داشتن2 ضامن معتبر نیاز دارند و برای برخی هم باید سند ملکی یا مبلغ مشخصی سپرده ارائه داد.

به عنوان مثال برای تعمیر و بازسازی مسکن یا شرکت در ساخت پروژه‌های عمرانی باید سند ملک مورد نظر را به عنوان وثیقه در رهن بانک گذاشت.

بانک پارسیان به منظور خرید کالاهای مصرفی بادوام یا ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی، به مقدار مشخصی تسهیلات ارائه می‌دهد. افراد متقاضی این نوع از وام باید فاکتور کالای مورد نظر خود را به یکی از شعب بانک پارسیان تحویل دهند تا بانک با سنجش توانایی بازپرداخت متقاضی و سایر سوابق مالی وی، یک مقدار معین از مبلغ مشخص شده در فاکتور را به عنوان تسهیلات به وی بپردازد.

کسانی هم که قصد خرید محل کار یا بازسازی آن را دارند باید جواز کسب یا مجوز فعالیت خود را به یکی از شعب بانک پارسیان ارائه دهند تا امکان دریافت تسهیلات در این زمینه را داشته باشند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها