دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه کمک معیشتی

24 خرداد 1401
نحوه ثبت اعتراض برای دریافت یارانه کمک معیشتی

به گزارش بانک اول همزمان با طرح دولت برای اصلاح یارانه کالاهای اساسی و نرخ ارز ترجیحی و نیز واریز یارانه حمایتی که از شب گذشته آغاز شد، سید مرتضی موتورچی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد کسانی که می‌خواهند مشکلات احتمالی در توزیع یارانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند، از طریق سامانه حمایت وزارت کار و رفاه اجتماعی، وارد شود.

وی گفت: سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  از همان لحظه گزارش رئیس جمهور به مردم باز شده و کسانی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند،‌ با مدارک اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند، با توجه به ارتباط این سامانه با پایگاه رفاه ایرانیان، اطلاعات صحت سنجی شده و نتیجه رسیدگی ظرف حداکثر یک ماه اعلام می‌شود.

به گفته وی  هر فرد بر اساس کد ملی خود می‌تواند تقاضای خود را در سامانه حمایت وزارت کارثبت کند و نیازی به داشتن تلفن همراه به نام نیست. 


سامانه حمایت وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی


سامانه حمایت وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: کسانی که به هر دلیلی از سال 93 به این طرف از دریافت یارانه حذف شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند.

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها