یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی

24 خرداد 1401
 هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک جعلی اعتراض به یارانه معیشتی خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به سودجویی افراد فرصت طلب از نگرانی برخی از شهروندان در مورد نحوه دریافت یارانه‌های معیشتی، گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی جعلی لینک‌های ثبت‌نام یا معرفی اپلیکیشن‌های مختلف درباره یارانه معیشتی اقدام به کلاهبرداری از جاماندگان یا معترضان یارانه معیشتی کنند.

وی با بیان اینکه  با توجه به عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و... توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم، گفت: بهترین راه مقابله با این افراد افزایش آگاهی است. در همین راستا لازم است تا شهروندان از نصب اپلیکیشن های معرفی شده در پیامک‌های جعلی یارانه نقدی خودداری کنند، چرا که ممکن است حاوی بدافزار باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید بر روی لینک‌های مندرج در پیامک‌های دریافتی از منابع ناشناس کلیک کرد، گفت:‌ برای پیگیری یارانه قطع شده از طریق سامانه‌هایی که در رسانه ملی معرفی می‌شود اقدام شود. در حال حاضر سامانه رسمی برای اعتراض وبسایت hemayat.mcls.gov.ir است.

در همین زمینه بخوانید:‌ هشدار پلیس به جاماندگان یارانه جدید

رجبی اضافه کرد: لازم است شهروندان از بیان اطلاعات شخصی خود را به افراد ناشناس نیز پرهیز کنند، چرا که ممکن است این افراد اقدام به سواستفاده از این اطلاعات کنند.

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها