جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

این علائم خبر از مبتلا شدن کودک به آبله میمون می دهد

24 خرداد 1401
این علائم خبر از مبتلا شدن کودک به آبله میمون می دهد

به گزارش بانک اول موارد ابتلا به آبله میمون در انگلیس و چند کشور دیگر در حال افزایش است، آگاهی از علائم و نشانه‌های این بیماری می تواند بسیار مهم باشد.

 

چارو دات آرورا، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اگرچه خطر ابتلا به آبله میمونی در بچه‌ها نادر و خفیف است، ولی می‌تواند شبیه آبله مرغان باشد. با کاهش قرنطینه، از والدین خواسته می‌شود بیشتر مراقب این عفونت‌های ویروسی باشند.

وی با صحبت در مورد علائم آبله میمون که در اوایل ماه مه (سه هفته پیش) به انگلیس رسید، گفت: بثورات، تب و بدن درد علائم متقاطع این نوع بیماری ویروسی است.

از دیگر علائم رایج عفونت آبله میمون می‌توان به تورم غدد لنفاوی و خستگی شدید اشاره کرد. بثورات پوستی از صورت شروع می‌شود و بعداً به کف دست‌ها و پا‌ها گسترش می‌یابد؛ علائم ممکن است ۲ تا ۴ هفته طول بکشند.

متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد که در کودکان، در مقایسه با بزرگسالان، تب به طور کلی بالاتر است و بثورات معمولاً از روز ۳ یا ۴ شروع می‌شوند و به تدریج تغییر می‌کنند. در کودکان علائم خستگی و ضعف نیز بیشتر است.

اخبار مرتبط
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.
خواص روغن زیتون برای بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از آنها بسیار موثر و مفید است روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و مصرف مرتب و صحیح آن از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
یک گیاه بسیار مفید خودرو در بعضی مناطق ایران وجود دارد که اکنون فصل رویش آن است و مصرف خوراکی به صورت غذا و دارو دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها