پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خودپردازهای تمام بانک‌های پرمشتری به «صیاد» وصل شدند

24 خرداد 1401
خودپردازهای تمام بانک‌های پرمشتری به «صیاد» وصل شدند

به گزارش بانک اول ، آمنه نادعلی زاده سخنگوی اجرای قانون چک با بیان اینکه بانک هایی که این خدمات را در درگاه های خودپردازهای خود تجهیز کرده اند بانک های بزرگ و رتبه اولی در صدور دسته چک هستند افزود: این بانک ها تعداد خودپردازهایی قابل توجه و پراکندگی گسترده و وضعیت قابل قبولی در سطح کشور دارند.

وی با بیان اینکه از اواخر آذرماه سال گذشته بانک ها به تدریج  خودپردازهای خود را مجهز به ثبت،تایید، انتقال و استعلام چک کرده اند و تا کنون بانک های بزرگ  و پرمشتری این امکان را در خودپردازها و کیوسک های بانکی خود فراهم کرده اند گفت: بانک مرکزی در راستای تعمیق نفوذ خدمات سامانه صیاد در کشور و همچنین تسهیل دسترسی عموم به این سامانه  علاوه بر درگاه های بانکی  و برنامک های موبایلی؛ از طریق بستر پیامکی 4040701701 و تجهیز درگاه های خودپرداز و کیوسک های بانکی خدمات سامانه صیاد در اختیار مشتریان شبکه بانکی قرار داده است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی در حال حاضر خدمات سامانه صیاد از طریق اینترنت بانک ها، همراه بانک ها، برنامک های موبایلی، شعب، بستر پیامکی وخودپرداز و کیوسک بانکی ارائه می شود که بیشتر آمار ثبت و صدور چک از درگاه های الکترونیکی بانک ها که همان اینترنت بانک ها و همراه بانک ها هست رقم می خورد و در مقام دوم برنامک های موبایلی مورد توجه دارندگان دسته چک قرار گرفته اند.

معاون اداره توسعه و تدوین مقررات نظام های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه طیف وسیعی از مشتریان بانک ها امکان دریافت خدمات سامانه صیاد از درگاه خودپرداز های بانکی را دارند تصریح کرد: سایر بانک هایی که باقی مانده اند و این خدمات را در خودپردازهایی خود ارائه نکرده اند به لحاظ تعداد خودپرداز، پراکندگی خودپردازها و همچنین صدور دسته چک در مقایسه با بانکهایی که خودپردازهایی خود را تجهیز کرده اند در مقیاس بسیارکوچکتری قرار دارند .

 

اخبار مرتبط
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.
چک عادی به چکی گفته می‌شود که اشخاص، عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر کرده و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد. گیرنده وجه چک ممکـن است خود صادرکننده یا حامل چک بوده و یا این که چک در وجه شـخص معـین و یا بـه حواله کرد آن شخص صادر شده باشد، این چک‌ها به دو دسته چک‌های وصولی و برگشتی تقسیم می‌شود.
دارنده چک می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین دادرسی، در کمتر از ۲۰ روز، اجراییه چک را دریافت و به موجب آن چک برگشتی را نقد کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها