جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

24 خرداد 1401
 علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

به گزارش بانک اول در حالی روزهای خرداد یکی پس از دیگری می‌گذرد که هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست؛ بازنشستگانی که تا پیش از عید، نمایندگان مجلس و... هر روز خبر از افزایش حقوق آن‌ها می‌دادند و حالا با وجود آنگه بیش از ۲ماه  و نیم است که از سال جدید می‌گذرد، هنوز افزایش حقوقی برای این قشر اتفاق نیفتاده است.

یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر مصوبه هیات دولت است. ما منتظر هستیم تا مصوبه هیات دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شود و هنوز مصوبه‌ای در این باره به ما ابلاغ نشده است. 

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی هفتم اردیبهشت ماه به دولت رفته و ما منتظر مصوبه هیات دولت هستیم. این پیشنهاد مربوط به اجرای ماده ۱۱۱ و ۹۶ است؛ ماده ۱۱۱ در رابطه با حداقل دستمزد و ماده ۹۶ نیز مربوط به سایر سطوح است. اگر هیات دولت با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی موافقت کند، مقدمات لازم در سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان فراهم است.

اگر افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود، رقم آن چقدر است؟

پیش از عید گفته می‌شد که حقوق بازنشستگان نیز مانند حداقل حقوق کارگران حدود ۵۷درصد افزایش خواهد داشت؛ حقوق سایر بازنشستگان نیز افزایشی ۳۷درصدی دارد.

اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط
صولت مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد توضیح داد.
مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند
آن‌طور که عضو فراکسیون کارگری در مجلس در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: براساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.
امروز احکام حقوقی سال ١۴٠٣ بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها