یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

افراد جدیدی که یارانه می گیرند، چه کسانی هستند؟

24 خرداد 1401
افراد جدیدی که یارانه می گیرند، چه کسانی هستند؟

به گزارش بانک اول هفته پیش بود که یارانه جدید رییسی برای عده‌ای که یارانه خود را در مرحله اول دریافت نکرده بودند، واریز شد؛ اما یارانه واریزی قابل برداشت نبود و افراد نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و یکی از سوالات مهمی که مطرح است، زمان برداشت یارانه است.

 سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سوال که یارانه جدید رییسی کی قابل برداشت می‌شود، گفت: وزارت رفاه به ما تاریخ دقیق واریز یارانه‌ها را اعلام نکرده است؛ فعلا اعلام کردند که موضوع در حال بررسی بوده و به محض اینکه بررسی‌ها تمام شود، به ما ابلاغ می‌کنند که ما بتوانیم امکان برداشت را فراهم کنیم.

حسینی ادامه داد: مساله دیگر این است که وزارت رفاه در سامانه حمایت قسمت دیگری را باز خواهد کرد که افرادی که تقاضای بازبینی داشتند بتوانند مدارک و مستندات خود را ضمیمه کنند؛ این موارد کمی زمان‌بر است؛ به محض نهایی شدن، امکان برداشت فراهم خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: افرادی که یارانه‌ آن‌ها قطع بوده به دریافتی‌ها اضافه خواهند شد؛ همچنین برخی از افراد که جدیدا ثبت‌نام کردند نیز یارانه دریافت خواهند کرد. زمانی که اطلاعات افرادی که جدید ثبت نام کردند، بررسی شود، برای آنان نیز یارانه واریز خواهد شد.

اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها