دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس فردا16خرداد/ معاملات به چه سمتی می‌رود؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا16خرداد/ معاملات به چه سمتی می‌رود؟

به گزارش بانک اول چهارشنبه هفته گذشته شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار ایستاده بود که در پایان این هفته به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی رسید و افت ۱٫۴۷ درصدی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶۷ درصدی به تراز ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصد در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد قرار گرفت.

در این هفته تنها3روز کاری وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند در این روزها، بورس روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: بورس برای رشد نیازمند یک محرک قوی است. از سوی دیگر احتمال دارد با توجه به اخبار، روند معاملات روز دوشنبه تغییر کند. ممکن است قیمت‌های جهانی تغییراتی داشته باشد و اما اگر بخواهیم بحث‌های جهانی را کنار بگذاریم. بورس درحال حاضر در یک حالت بلاتکلیفی گیر کرده است، از یک سمت بحث برجام است و از سمت دیگر قیمت دلار.

سیامک علوی، کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: اگر روند معاملات بهتر شود. قطعا سرمایه‌های پارک شده، وارد بورس می‌شوند و همین موضوع می تواند در کنار ارزندگی سهام و گزارش‌های نسبتا خوب شرکت‌ها که برای مجامع آماده کرده‌اند، عامل رشد بورس در هفته های آینده شود.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات بورس می‌گوید: در هفته اخیر تغییر و تحول جدی در متغیرهای اصلی همانند نرخ دلار و نرخ کامودیتی‌ها نداشتیم. به طور طبیعی پیش از تعطیلات طولانی مدت، رونق بازار و حجم معاملات افت می‌کند. احتمالا تالار شیشه‌ای در این سه روز کاری متعادلی را خواهد داشت.

مجتبی دیبا، کارشناس بازار سهام نیز اظهار می‌کند: به نظر می‌رسد شاخص کل تا قبل از مجامع تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رشد داشته باشد و پس از آن احتمالا اصلاح و استراحتی در این محدوده خواهد داشت.

اخبار مرتبط
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها