یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

اولین پیوست عدالت هوشمندسازی یارانه آرد منتشر شد

30 مرداد 1401
اولین پیوست عدالت هوشمندسازی یارانه آرد منتشر شد

به گزارش بانک اول آقای سید احسان خاندوزی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم، داشتن پیوست عدالت برای سیاست‌ها بود. وزارت اقتصاد اولین پیوست عدالت را با همکاری دانشگاه‌ها برای الگوی جدید هوشمندسازی یارانه آرد تدوین و منتشر کرد».

رهبر انقلاب ششم شهریور پارسال در نخستین دیدار خود با اعضای دولت سیزدهم در تبیین «عدالت‌ورزی» به عنوان یک توصیه اساسی به دولتمردان، گفتند: «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید پیوست عدالت داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این دستور یا تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و به عدالت ضربه نزند»./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: