دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

متقاضیان "دهک ۱۰" امکان دریافت یارانه۳۰۰ هزار تومانی را دارند؟

30 مرداد 1401
 متقاضیان "دهک ۱۰" امکان دریافت یارانه۳۰۰ هزار تومانی را دارند؟

به گزارش بانک اول پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان میدهد، نشان میدهد، افرادی که تا ابتدای سال 1401، یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه  مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت 1401 یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

 اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک 10 است، تا 10 روز آینده این سامانه   مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه  بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

از سال بعد سیاست جدیدی برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد

گفتنی است، زاهدی وفا  با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

مسیر استعلام دهک بندی چیست؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای 09200006369 تماس بگیرند.در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.علاوه بر این، شماره تلفن 0216369 مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

تسنیم

اخبار مرتبط
بر این اساس فردا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ یارانه کمک معیشتی این ماه خانوارهای اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌گردد.
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: