جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

30 مرداد 1401
مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول علی اکبرعیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی براساس مصوبه کمیسیون تطبیق قوانین به دولت نامه ای نوشت و مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد، در این نامه به ماده ۹۶ قانون سازمان تأمین اجتماعی اشاره شده است که براساس آن سازمان مکلف است براساس بالا رفتن هزینه های زندگی بر همان اساس نیز حقوق  مستمری بازنشستگان را افزایش دهد.

وی افزود: پیشنهاد هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز براساس همین ماده ۹۶ بوده و دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، مصوبه براساس قانون ملغی می شود و همان مصوبه شورای عالی کار، قطعی و لازم الاجرا می‌شود.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: دولت نمی تواند این مصوبه را رد کند چرا که نظر مجلس همانند نظر شورای عالی کار است که مصوبه قانونی بوده و نباید رد می‌شد.

او  یادآور شد: شورای عالی کار براساس تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی این درصد را در نظر گرفته بود و ماده ۹۶ نیز مکلف کرده که براساس افزایش هزینه های زندگی این۳۸ درصد به حقوق مستمری بگیران بازنشسته  افزوده شود.

عیوضی تأکید کرد: در صورت افزایش حقوق بازنشستگان، از مردادماه این میزان افزایش خواهد یافت و مابه التفاوت آن از فروردین ماه نیز پرداخت شود.

فارس

اخبار مرتبط
صولت مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد توضیح داد.
مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند
آن‌طور که عضو فراکسیون کارگری در مجلس در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: براساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.
امروز احکام حقوقی سال ١۴٠٣ بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات