شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

خوراکی لازم برای سلامت قلب

30 مرداد 1401
خوراکی لازم برای سلامت قلب

به گزارش بانک اول به نقل از هندوستان تایمز، کارشناسان تاکید می‌کنند،‌ مصرف برخی از خوراکی‌ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است. 

سیدانت بهارگاوا، متخصص هندی تغذیه می‌گوید: حمله قلبی یک اورژانس پزشکی است که معمولاً به دلیل لخته شدن خون ایجاد می شود که باعث انسداد جریان خون به قلب می شود، این بیشتر منجر به از دست دادن اکسیژن و در نهایت مرگ بافت می شود. با این حال، با یک برنامه غذایی سالم، می‌توان سلامت قلب و عروق بدن را بهبود بخشید و در نتیجه خطر حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش داد. 

وی یادآوری می‌کند: خوردن آجیل سالم برای قلب شما مفید است. آنها مملو از چربی‌های سالم، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلامت قلب را تقویت می‌کنند. اعتقاد بر این است که افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند نسبت به افرادی که به ندرت آجیل می‌خورند کمتر دچار حمله قلبی می‌شوند. آجیل‌هایی مانند گردو، پسته، بادام، فندق و بادام زمینی به سلامت کلی افراد کمک می‌کنند.

اخبار مرتبط
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: