ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم از یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

30 مرداد 1401
 خبر مهم از یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

به گزارش بانک اول وزیر اقتصاد گفت: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه نقدی داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

 احسان خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

 

خاندوزی متذکر شد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرد: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

 

اخبار مرتبط
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.
زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن ۱۴۰۲ دستخوش تغییر شد. سرپرستان خانوار، قبل این تصمیم فارغ از رتبه و جایگاه خود در دهک‌بندی درآمدی، دقیقا در تاریخ ۲۱ ماه یارانه نقدی را می‌گرفتند و به میل و اختیار خود مجاز بودند را در قالب کالابرگ خرج کنند یا به روش محبوب از عابربانک‌ها پول نقد بگیرند. دولت اواخر پارسال روال همیشگی را به‌هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد یارانه نقدی دهک یک تا سه زودتر واریز خواهد شد تا آن‌ها فرصت بیشتری برای بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: