پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه زمانی روشن می شود؟

02 مهر 1401
تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه زمانی روشن می شود؟

به گزارش بانک اول وزیر اقتصاد در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: به زودی تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص می شود.

سوال:قرار بر این بود که جاماندگان سهام عدالت تا پایان امسال تعیین و تکلیف شوند چه شد؟

خاندوزی:با توجه به این که تعیین و تکلیف بازماندگان سهام عدالت جز احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هم هست وزارت اقتصاد در خرداد پیش نویس مصوبه‌ای را آماده کرد که به چه نحوی برای بازماندگان سهام اختصاص داده شود.

با توجه به این که مجلس تکالیف دیگری را بر روی دوش دولت گذاشته بود برای این که سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و‌... اختصاص پیدا کند سهام در اختیاری که باقی می‌ماند برای بازماندگان سهام عدالت به میزانی بود که ما می‌توانستیم در گام اول فقط بازماندگان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کشور را از این طریق جبران کنیم که این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد در صحن دولت هم یکبار مطرح شد.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایراداتی به مصوبه ای مبنی بر اینکه سهام برخی از شرکت‌ها قابل تامین است یا نه؟ گرفت، که قرار شد در یک رفت و برگشت بین معاون حقوقی دولت ومجلس شورای اسلامی این مورد رفع اختلاف شود.

 به محض این که این رفع اختلاف بین دو معاونت حقوقی مجلس صورت گیرد، حتما مصوبه نهایی مجدد می‌آید.

سوال:آیا تعیین و تکلیف جاماندگان سهام عدالت به پایان امسال می‌رسد؟

خاندوزی:انتظار ما خیلی زودتر از این حرفا است.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات