چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت یارانه‌ به‌صورت نقدی ادامه دارد

19 مهر 1401
پرداخت یارانه‌ به‌صورت نقدی ادامه دارد

به گزارش بانک اول طبق اعلام بهادری جهرمی سخنگوی دولت، پرداخت یارانه‌های نقدی تا زمانی که زیرساخت‌های لازم فراهم شود، بصورت نقدی ادامه خواهد داشت.

او امروز اعلام کرد: با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای پرداخت یارانه بصورت کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است در حال حاضر همین رویه پرداخت یارانه ها به‌صورت نقدی ادامه خواهد داشت.

یارانه 300 و 400 هزار تومانی این ماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد؛ در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

احتمالاً یارانه نقدی مهر ماه نیز به مانند ماه‌های قبل روز چهارشنبه بیستم مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز شود./ تسنیم

اخبار مرتبط
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.
زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن ۱۴۰۲ دستخوش تغییر شد. سرپرستان خانوار، قبل این تصمیم فارغ از رتبه و جایگاه خود در دهک‌بندی درآمدی، دقیقا در تاریخ ۲۱ ماه یارانه نقدی را می‌گرفتند و به میل و اختیار خود مجاز بودند را در قالب کالابرگ خرج کنند یا به روش محبوب از عابربانک‌ها پول نقد بگیرند. دولت اواخر پارسال روال همیشگی را به‌هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد یارانه نقدی دهک یک تا سه زودتر واریز خواهد شد تا آن‌ها فرصت بیشتری برای بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: