پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بهترین روش استعلام چک صیادی

17 آبان 1401
 بهترین روش استعلام چک صیادی

به گزارش بانک اول برای کاهش مشکلات در زمینه چک، از رویکرد جدیدی به نام استعلام صیاد رونمایی شده است؛ احتمالا می‌دانید که برخلاف چک‌های قدیمی اکنون می‌توانید از خوش حسابی صاحب چک و همچنین از وضعیت اعتباری آن مطلع شوید.

با انجام این روش دیگر نگران نقد نشدن چک‌هایتان نباشید.

استعلام چک صیادی با کد ملی

بعضی از افراد می‌خواهند از طریق کد ملی شخص صادرکننده، استعلام چک صیادی بگیرند؛ اما باید به شما بگوییم که نیازی به کدملی برای استعلام چک ندارید.

شما کافیست کد ۱۶ رقمی صیاد را در اختیار داشته باشید و مانند روشی که در بالا گفته شد از خوش حسابی صادرکننده چک مطمئن شوید.

استعلام چک صیادی با پیامک

استعلام چک صیادی با پیامک

برای استعلام وضعیت چک صیاد از طریق سامانه پیامکی شما باید شماره صیاد ۱۶ رقمی روی چک را به سر شماره”۷۰۱۷۰۱” ارسال نمایید.

بعد از حداکثر ۱۵ دقیقه، وضعیت اعتباری فرد صادرکننده چک برای شما ارسال می‌شود.

دقت کنید که استعلام چک صیادی با سامانه پیامکی به صورت رنگ برای شما ارسال می‌شود که در ادامه مفهوم رنگ هر کدام را بیان می‌کنیم:

رنگ قرمز: نشان دهنده بیش از ۱۰ چک برگشتی است یا مبلغ برگشتی بیش از ۵۰ میلیون می‌باشد.

رنگ قهوه ای: بین ۵ تا ۱۰ چک برگشتی دارد یا مبلغ چک برگشتی کمتر از ۵۰ میلیون می‌باشد.

رنگ نارنجی: صادرکننده احتمالا ۲ تا ۴ فقره چک برگشتی داشته باشد یا مبلغ ضمانت شده حداکثر ۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

رنگ زرد: امکان وجود یک فقره چک برگشتی یا ضمانت چک برگشتی به مبلغ حداکثر ۵ میلیون تومان دارد.

رنگ سفید: صادر کننده چک سابقه چک برگشتی ندارد. (امکان دارد از چک های برگشتی سو اثر شده باشد)

اخبار مرتبط
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها