شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سرانجام امکان فروش سهام عدالت به روش مستقیم چه شد؟

25 آبان 1401
سرانجام امکان فروش سهام عدالت به روش مستقیم چه شد؟
به گزارش بانک اول آقای پیمان حدادی گفت: یکی از اقدامات اصلی صندوق تثبيت، ثبات بازار است، یعنی که این صندوق هر روز در بازار خرید و فروش نخواهد کرد. ورود صندوق های تثبیت به بازار بر اساس آیین نامه ایی که مشخص است.
به گفته او، هم اکنون این صندوق در ۵۱۰ نماد سهم دارد، نقدشوندگی سهام و اقدامات آن سهم از جمله موارد و دلیل انتخاب سهم ها است. صندوق توسعه ملی مستقیم سهم خرید نمی کند.
حدادی گفت: قطعا ملاک مثبت بودن شاخص کل برای صندوق تثبیت نیست و اصلا به دنبال سرمایه گذاری نماد خاصی نیست. سازمان دیوان محاسبات بر عملکرد این صندوق نظارت دارد، این صندوق مکلف به ارائه گزارش نیست اما قطعا گزارشاتی از صندوق به بازار مخابره می شود.
او در خصوص بورس بین الملل گفت: در 2ماه قبل جلسه شورای عالی بورس در زمینه بحث بورس بین الملل مطرح شد، با حداقل این که ۶۰ درصد این معاملات خارجی و در آن اوراق ارزی حاضر باشد. اما هم اکنون به جز یک نهاد و یک بانک داخلی دیگر در خواستی برای بورس بین الملل را نداشته ایم، اساسنامه این بورس در اراده نظارت‌ هم در حال بررسی است اما تغییرات در بخش مناطق آزاد نیز کار را مقداری به تعویق انداخت.
حدادی در مورد بازگشایی نماد های استانی سهام عدالت گفت: در خرداد شورای عالی بورس سازمان بورس را مکلف کرد تمهیدات برگزاری مجامع را به گونه پیش ببرد که شهریور این مجامع برگزار شود. تمام مقدمات برگزاری فراهم شد و به شورای عالی بورس اعلام شد اما نهادی که باید مجوز برگزاری را بدهد شورای عالی بورس است که هنوز این مجوز داده نشده است.
وی می گوید : سازمان بورس به دنبال جلوگیری از توقف نمادها از جمله استانی است .توقف این نماد ها را شورای عالی بورس اعلام کرده و تا زمانی که شورای عالی بورس مجوز ندهد باز نمی شوند. امیدواریم که شورای عالی بورس به جمع بندی در خصوص کلیت سهام عدالت برسد.
مدیر صندوق تثبیت گفت: در خصوص امکان فروش افراد مستقیم نیز باید شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم بگیرد./باشگاه خبرنگاران
اخبار مرتبط
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها