پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام 200 میلیون تومانی مسکن با سود 5 درصد به شهرهای زیر 25 هزار نفر هم پرداخت می شود+ جزییات

26 آبان 1401
وام 200 میلیون تومانی مسکن با سود 5 درصد به شهرهای زیر 25 هزار نفر هم پرداخت می شود+ جزییات

به گزارش بانک اول رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : علاوه بر مناطق روستایی ٬ برای ساکنان شهرهای کمتر از 25 هزار نفر هم وام 200/000/000 تومانی ساخت مسکن پرداخت می شود.

سود این تسهیلات برای دریافت کنندگان 5 درصد است.و متقاضیان می توانند ضامن یکدیگر شوند.

چند روز پیش هم اکبر نیکزاد  با اشاره به طولانی شدن  پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی،‌گفت: با پیگیری‌های انجام شده،‌ ضمانت سفته زنجیره‌ای 3 نفره که برای وام مذکور حذف شده بود،‌ مجددا عملیاتی شده و روستاییان عزیز و ساکنان شهر های کوچک متقاضی می‌توانند وام 200 میلیونی را با سفته دریافت کنند.

او  با بیان این‌که پرداخت وام 200 میلیون تومانی آغاز شده در پاسخ به این پرسش که چه میزان از برنامه‌ نوسازی مسکن روستایی عقب هستیم، افزود: محور برنامه‌های نوسازی مسکن روستایی "حمله کردن به دریافت تسهیلات 200 میلیون تومانی" است و با حرکت انقلابی "حساب 100 امام (ره)" به اهداف برنامه خواهیم رسید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با بیان اینکه " اجازه نداده‌ایم در پرداخت تسهیلات عقب‌افتادگی داشته باشیم" توضیح داد: به مردم اعلام کردیم  رئیس‌جمهور به قول‌های خود عمل می‌کند، پس ساخت مسکن روستایی را با 100 میلیون تومان شروع کنید تا نوبت به 100 میلیون تومان بعدی برسد.

وام مسکن روستایی 200 میلیونی

نیکزاد ادامه داد: بر این اساس مردم ساخت مساکن روستایی را شروع کردند و با 100 میلیون تومان به مرحله سقف واحدها رسید و ساخت و ساز متوقف شد. با مصوبه دولت توقف را برطرف کرد.

وی با اشاره به این‌که 193 هزار و 347 واحد مسکن روستایی در حال ساخت است، گفت: سود این تسهیلات 5 درصد است و 13 درصد یارانه وام را صندوق ملی مسکن تعهد کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز تضمین‌نامه مربوطه را به بانک مرکزی داده است.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها