دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

میزان واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته اعلام شد / پاداش فرهنگیان بازنشسته آذر ماه واریز می‌شود؟

23 آبان 1402
میزان واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته اعلام شد / پاداش فرهنگیان بازنشسته آذر ماه واریز می‌شود؟

در حالیکه فعلا قرار است ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پرداخت شود، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ نیز سؤالات و ابهامات متعددی درباره زمان واریز پاداش پایان خدمت خود دارند.

به گزارش بانک اول رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که پرداخت پاداش بازنشستگان از نیمه دوم همین ماه آغاز شده و تا پایان سال هم به اتمام می‌رسد.

تأخیرهای طولانی مدت در پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان همواره به عنوان یکی از مسائل مورد اعتراض معلمان مطرح بوده است و در برخی مواقع برای دریافت این مطالبات، تجمعاتی مقابل مجلس، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

هم‌اکنون در ادامه این وضعیت، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، ۱۴ ماه پس از بازنشستگی همچنان چشم انتظار واریز پاداش پایان خدمت خود هستند.

فعلا ۶ هزار میلیارد تومان واریز می‌شود

با وجود این اعتراضات، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرده است که فعلاً قرار است فقط ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت این افراد پرداخت شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، به طور کلی پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش، ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و دولت نمی‌تواند همزمان تمام آن را پرداخت کند و فعلاً ۶ هزار میلیارد تومان آماده است که به محض تأمین شدن این رقم، پاداش‌ها را می‌دهیم.کار کارشناسی این امر تمام شده و به محض پرداخت، دولت حتی یک روز هم درنگ نمی‌کند و پاداش بازنشستگان را پرداخت می‌کند.

علی فرهادی، معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و در مرحله تأمین نقدینگی در خزانه است به محض تامین توسط خزانه آمادگی پرداخت ۳۰ درصد از پاداش پایان خدمت را داریم. معمولاً کار وقتی به خزانه می‌رود، اعتبار تأمین می‌شود و ممکن است واریز آن به بعد از حقوق آبان ماه موکول شود.

در حالیکه فعلاً قرار است فقط ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پرداخت شود و تکلیف تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای واریز باقیمانده این پاداش مشخص نیست، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ نیز هیچ اطلاعی از زمان واریز پاداش پایان خدمت خود ندارند!

اخبار مرتبط
مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق برای حداقل بگیران تامین اجتماعی ۳۵ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است، همچنین برای سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد افزایش به علاوه ۶۹۰ هزار تومان است.
همچنین میزان کمک‌هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان به مبلغ ۲، ۷۰۰، ۰۰۰ ریال در ماه تعیین شده است و میزان کمک به تامین معیشت مستمری‌بگیران به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی‌کلی و بازماندگان به مبلغ ۴ میلیون ریال در ماه تعیین شده است.
پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از بیستم به ترتیب حروف الفبا آغاز شده است.
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها