پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر بد برای بازنشستگان / سامانه وام باز نشد!

27 آبان 1402
خبر بد برای بازنشستگان / سامانه وام باز نشد!

سامانه ثبت نام وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان کارگری بر خلاف وعده‌ها باز نشد.

به گزارش بانک اول به نقل از ایلنا، شماری از بازنشستگان کارگری از باز نشدن سامانه ثبت نام وام بیست میلیون تومانی انتقاد کردند. براساس اطلاعیه‌های صادر شده قرار بود این سامانه برای ثبت نام بازنشستگان از بیستم ماه باز شود.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: متاسفانه تا این لحظه سامانه ثبت نام وام باز نشده است؛ به نظر می‌رسد به دلیل اینکه دیگر به پایان ماه نزدیک شده‌ایم، باز شدن این سامانه در ماه جاری منتفی باشد.

به گفته وی، به احتمال زیاد ثبت نام وام بازنشستگان به ماه آینده موکول می‌شود اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

ایزدان با بیان اینکه بازنشستگان بسیاری در انتظار دریافت وام بودند؛ گفت: بازنشستگان با مراجعه به کانون نسبت به این مساله انتقاد می‌کنند؛ این در حالیست که باز شدن سامانه برای ماه جاری برعهده‌ی سازمان تامین اجتماعی بوده و سازمان هنوز به این مهم اقدام نکرده است.

این فعال صنفی بازنشستگان گفت: مستمری‌بگیران سازمان برای دریافت یک وام ناچیز بیست میلیون تومانی نباید تا این اندازه انتظار تحمل کنند. 

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها