یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲

27 آبان 1402
پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲

نیز همچون روزهای پیشین با کاهش در ارزش معاملات و افت در شاخص کل همراه بود. تا بازی رنج ایجاد شده چند ماهه اخیر در بازار بورس تهران همچنان ادامه دارد باشد.

به گزارش بانک اول . ارزش معاملات در روز جاری برای بورس اوراق بهادار تهران در حوالی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود و شاخص کل نیز با افت ۱۰ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون ۲۰ هزار واحدی تنزل پیدا کرد. همچون روز کاری قبل در بازار سرمایه گروه بانکی پیش تاز منفی‌ها بود و با نگاهی به نقشه بازار روز جاری گروه فلزات نیز در این افت بی تأثیر نبودند.

اما در مقابل با خبر حذف قیمت گذاری دستوری در بازار تولید و فروش لاستیک و تایر این گروه با استقبال خوب خریداران همراه شدند و هر آنچه که فروشنده در گروه بانکی بود خریداران در گروه لاستیک و پلاستیک قوی‌تر عمل کرده است.

پس از مدت‌ها باز هم شاهد این موضوع هستیم که گروه سیمانی جز ۷ گروه برتر بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته است. ارزش معاملات این گروه در روز جاری بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است که البته با توجه به ارزش کم معاملات در کل بازار این رقم قابل قبول است. گروه خودرویی همچنان در صدر این جدول قرار دارد و بیش از ۲۷۱ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفته است.

خبرگزاری ایرنا هم این طور نوشته است که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی تمدید معافیت تحریمی عراق برای پرداخت بدهی پول برق خود به جمهوری اسلامی ایران و مخالفت‌ها با این اقدام دولت بایدن در داخل آمریکا از سوی مخالفان، ادعا کرد که تهران فقط می‌تواند برای خرید " اقلام غیر تحریمی مانند غذا و دارو " از آن استفاده کند.

همچنین علیرضا ناصرپور عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که نظر فعالان بازار سرمایه در زمان تدوین برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی گفت: نخستین گواهی صرفه جویی انرژی ۲۱ آبان ماه در بورس انرژی پذیرش شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از این ابزار مالی تا پایان سال با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه رونمایی خواهد شد.

اما بانک خاورمیانه در گزارشی عنوان کرده است که به با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد مبینی بر عدم پرداخت تسهیلات برای قانون جهش تولید مسکن هیچ درخواستی برای دریافت تسهیلات مسکن به این بانک داده نشده است؛ و این موضوعی است که اهالی بازار سرمایه معتقد هستند دست درازی دولت به منابع بانک‌ها برای تأمین کسر خود است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت ۱۰ هزار واحدی کار را تمام کرد تا بازار همچنان در باکس (بین دو محدوده مقاومتی و حمایتی) قرار گرفته باشد. محدوده حمایتی برای این رو‌های شاخص مقدار ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحدی به بالا است و محدوده مقاومتی برای شاخص نیز سطوح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به پایین است.

اما در حال حاضر شاخص تقریباً در محدوده‌های میانی قرار گرفته است و باید دید که برای روز‌های آینده بازار سرمایه چه اتفاق رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نهایت و در سومین روز محدوده شده در دامنه نوسان یک درصدی 4 هزار و 900 واحدی افت کرد اما نمادهایی مثل خودرو و فولاد تلاش کردند تا از منفی های بازار خلاصی پیدا کنند و برای فرار از محدودیت های ایجاد شده برای دامنه نوسانی قیمتی خود از صف فروش به صف های خرید برسند.
در بازدهی‌های ثبت شده از صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق‌های سهامی و مختلط تقریبا روز منفی‌ای را پشت سر گذاشتند.
شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۶۱۱ واحدی روی ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۳۲۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۹ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها