پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

متقاضیان نهضت ملی که به روستا مهاجرت کنند، می‌توانند از وام ۵۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند

29 آبان 1402
متقاضیان نهضت ملی که به روستا مهاجرت کنند، می‌توانند از وام ۵۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند

معاون مسکن وزیر راه گفت: مقرر شده است که اگر متقاضیان وام مسکن از شهر به روستا مهاجرت معکوس کنند نتوانند از وام ۵۵۰ میلیون تومان استفاه کنند.

به گزارش بانک اول هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها گفت: هزینه آماده‌سازی زمین طبق مصوبه اجاره ۹۹ ساله بایستی توسط متقاضی پرداخت شود.

عباسی با بیان این که در روستا‌ها مهاجرت معکوس و مسکن معیشت محور دنبال می‌شود، افزود:واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی برای امسال مصوب شده که استان‌ها می‌توانند پیشرو باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر ایجاد فضای اشتغال و اشتغال زایی خانوادگی در مسکن روستایی، اظهار کرد: وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصدی افزایش یافته و وام شهری نیز ۵۵۰ میلیون تومان ۱۸ درصد مقرر شده است که متقاضیان اگر از شهر به روستا مهاجرت معکوس کنند، می‌توانند بین دو وام ساخت شهری و روستایی یکی را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی در دستور کار بوده که امسال به ۳۵۰ هزار واحد رسیده و در دولت مصوب شده است که این افزایش چشمگیر است.

وی بسیاری از متقاضیان را حائز سه شرط عنوان کرد و ادامه داد: برای متقاضیان سابقه سکونت ۵ سال است که اگر این سابقه سکونت برداشته شود گره گشایی می‌شود چرا که هرچه نیاز‌ها در روستا تامین شود، این روند تسریع می‌شود.

عباسی تأمین زیرساخت‌ها در روستا‌ها را راحت‌تر و سبک‌تر دانست و اضافه کرد: با تامین زیرساخت در روستاها، فشار در شهر‌ها کمتر می‌شود. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها به‌طور کلی استانی است، افزود: در روستا‌ها برای واگذاری زمین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت منعی نداریم و این امر به پیشبرد موضوع تأمین مسکن در روستا‌ها کمک می‌کند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها