پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش وام خرد به ۳۰۰ میلیون و وام کسب و کار به ۷۵۰ میلیون تومان

05 آذر 1402
افزایش وام خرد به ۳۰۰ میلیون و وام کسب و کار به ۷۵۰ میلیون تومان

افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است.

به گزارش  بانک اول رئیس کل بانک مرکزی در آئین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد گفت: افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است.

فرزین افزد: تغییر روش محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه، اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و افزایش منابع قرض الحسنه از محل این وجوه، انشار اوراق مالی و اسلامی بر اساس عقد قرض الحسنه از جمله اقدامات بانک مرکزی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه است.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها