دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

فوری؛ هشدار به خریداران مسکن / خرید و فروش این خانه‌ها ممنوع است

06 آذر 1402
فوری؛ هشدار به خریداران مسکن / خرید و فروش این خانه‌ها ممنوع است

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی و ممنوع است.

به گزارش بانک اول محبوب حیدری  مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای دلال تلاش می‌کنند تا به صورت غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن را دادوستد کنند که این امر نه تنها غیرقانونی است بلکه به ضرر متقاضیان این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن با نازل‌ترین قیمت بین ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این امر تخلف قانونی است چرا که دولت زمین این طرح را به صورت رایگان به متقاضیان واگذار کرده و با نرخ ۱۸ درصد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به هر متقاضی پرداخت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل افزود: ما به متقاضیان طرح ملی مسکن که بالغ بر ۲۳ هزار و ۹۲۴ نفر هستند هشدار می‌دهیم که از خرید و فروش خودداری کرده و اجازه دهند تا این طرح در مدت دو سال به مرحله اجرا و عملیاتی برسد.

اخبار مرتبط
معافیت مالیاتی برای موجران که به بازار اجاره مسکن کمک می‌کنند و املاک خودشان‌ را براساس سقف قیمتی که تعیین شده است در نظر گرفته می شود و معافیت تبصره ۱۱ را برای این بخش در نظر خواهیم گرفت
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها