دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

به این دانشجویان وام شهریه کم‌بهره داده می شود

07 آذر 1402
 به این دانشجویان وام شهریه کم‌بهره داده می شود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکتری کمتر شود.

به گزارش بانک اول،دکتر محمدمهدی طهرانچی درباره شهریه دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد گفت: متوسط شهریه دانشگاه آزاد از مقطع کاردانی تا دکتری، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. بر این اساس، می‌توان گفت متوسط شهریه در دانشگاه آزاد به مرز ۷ میلیون تومان نمی‌رسد اما همین سرانه در دانشگاه‌های دولتی ۵ برابر است.

وی گفت: میزان شهریه دانشگاه آزاد مبلغ چندان زیادی نیست. اگرچه ما نیز تورم را در جامعه احساس می‌کنیم اما اگر دانشجویان مقطع دکتری نرخ شهریه خود را با شهریه یک مهدکودک یا مدرسه غیرانتفاعی مقایسه کنند متوجه می‌شوند که شهریه پرداختی آنها معادل یک سال شهریه یک مهد کودک یا مدرسه غیرانتفاعی است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکتری کمتر شود.

وی همچنین در ارتباط با اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در این زمینه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ است و مشکلی در زمینه اعتباربخشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه‌ها به صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یا یک سال انجام می‌شود. فرایند آموزش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد بدون اعتباربخشی انجام نخواهد شد.

اخبار مرتبط
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها