شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

بورس بر مدار رشد

11 آذر 1402
بورس بر مدار رشد

شاخص کل بازار سرمایه پنجمین رشد متوالی خود را سپری کرد و امروز با ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد افزایش به رقم دو میلیون و ۸۷ هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول بازار سرمایه در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته است. از یکشنبه هفته قبل بورس اوراق بهادار تهران مثبت شد و تا امروز این روند ادامه پیدا کرد. امروز شاخص کل ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد رشد کرد و در عدد دو میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش ۸۰۷۳ واحد به رقم ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.

امروز ۴۵۹ هزار و ۱۷۳ فقره معامله به ارزش ۶۶۰۹ هزار میلیارد تومان در بازار بورس تهران انجام شد.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲

نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، شستا، وبملت، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. خگستر، فولاد، شستا، خودرو، ذوب و یشاهد نیز از جمله نمادهای پرتراکنش بودند که همگی سبز به کار خود پایان دادند.

امروز وضعیت بازار فرابورس نیز مناسب بود؛ به طوری که شاخص کل ۲۸۰ واحد افزایش یافت و به ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد رسید. در فرابورس امروز ۲۷۳ هزار و ۱۱۱ فقره معامله به ارزش ۶۲۵۵ میلیارد تومان انجام شد.

خاور، انتخاب، آریا، شگویا، وسپهر، فرز و تجلی از جمله نمادهای تاثیرگذار و هم‌چنین فصبا، کرومیت، خاور، کرمان، بمولد، وسپهر و فرز از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند./ایسنا

اخبار مرتبط
با توجه به این که عمده شرکت‌های صادرکننده فعال در بازار سرمایه درآمدهای ارزی خود را با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌کنند، دلار نیما به یک متغیر اثرگذار در صورت‌های مالی تولیدکنندگان تبدیل شده است.
در آخرین روز کاری هفته تعداد ۲۶۵ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۳۷۳۵ میلیارد تومان بود. فملی، پارسیان و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که پارسیان مثبت و دو نماد دیگر منفی شدند. همچنین فولاد، شپنا و فملی از نمادهای پرتراکنش امروز بودند.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پارسان، شپنا و شپدیس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، وپارس و وامید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، بفجر و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی نوری، بوعلی و حکشتی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها