ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

اپلیکیشن‌های جعلی وام‌دهی در گوگل پلی / مراقب این نرم‌افزارها باشید

16 آذر 1402
اپلیکیشن‌های جعلی وام‌دهی در گوگل پلی / مراقب این نرم‌افزارها باشید

دارندگان دستگاه‌های اندرویدی از سال ۲۰۲۰، اپلیکیشن‌های جعلی وام‌دهی را ۱۲ میلیون بار از فروشگاه برنامه گوگل پلی استور دانلود کرده اند.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، شرکت ESET Research در گزارشی اعلام کرد ۱۸ اپلیکیشن جعلی را شناسایی کرده است که خود را به عنوان اپلیکیشن‌های وام‌دهی سریع، معرفی کرده‌اند. در واقعیت، این اپلیکیشن‌ها، اطلاعات شخصی و مالی قربانیان را برای اخاذی از آنها به سرقت می‌برند و گاهی، خانواده آنها را تهدید کرده و پولشان را می‌دزدند.

این اپلیکیشن‌ها از سوی شرکت امنیتی ESET به عنوان اپلیکیشن‌های اسپای‌لون طبقه بندی شده اند زیرا از جاسوس افزار، استفاده می‌کنند. گوگل از زمان هشدار ESET، مکررا اپلیکیشن‌های اسپای‌لون را از فروشگاه پلی استور خود حذف کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های اسپای‌لون در نیمه اول سال ۲۰۲۳، رشد ۹۰ درصدی داشته‌اند و عموما کاربران خارج از آمریکا و اروپا را هدف گرفته‌اند. این اپلیکیشن‌های کلاهبرداری، معمولا نام و برند موسسات مالی و عرضه کننده وام را جعل می‌کنند.

گوگل در ایمیلی، گزارش شرکت ESET را تائید و اعلام کرد: ما ادعاهای امنیتی در خصوص اپلیکیشن‌ها را جدی می‌گیریم و اگر اپلیکیشنی را یافتیم که از سیاست‌های ما تخطی کرده است، اقدام لازم را انجام می‌دهیم.

پس از نصب شدن اپلیکیشن‌های اسپای‌لون، مهاجمان به آزار قربانیان پرداخته و آنها را وادار می‌کنند، حتی اگر درخواست وام نداشته باشند یا تصویب نشده باشد، پول پرداخت کنند و باج‌خواهی می‌کنند. در موارد شدید، کاربران می‌گویند که عاملان این اپلیکیشن‌های به ظاهر وام‌دهی، امنیت خانواده‌های آنها را تهدید کرده اند.

بر اساس گزارش گیزمودو، کاربران از کشورهایی مانند مکزیک، اندونزی، تایلند، ویتنام، هند، پاکستان، کلمبیا و پرو، در میان قربانیان اپلیکیشن‌های اسپای‌لون دیده شده‌اند.

اخبار مرتبط
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.
در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی از سمت بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات بانکی برای معلولان انجام شده است. و در نهایت، این تلاش‌ها موجب تسهیل استفاده از خدمات بانکی برای این اقشار شده است. که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کردیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها