یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بهترین شغل‌ های ۱۰ سال آینده ایران کدامند؟

16 آذر 1402
بهترین شغل‌ های ۱۰ سال آینده ایران کدامند؟

کسانی که در حال حاضر دنبال کار می‌گردند و قصد دارند روش‌های جدید کسب و کار را پیدا کنند، احتمالاً این سؤال را در ذهن خود دارند که بهترین شغل‌های ایران در ۱۰ سال آینده چه شغل‌هایی هستند؟ پیدا کردن جواب این سوال باعث می‌شود تا بتوان از نظر اقتصادی آینده‌ای بهتر برای خود رقم زد.

به گزارش بانک اول دنیا به سرعت در حال تغییر است و پیشرفت تکنولوژی، فرصتی برای پیش رفتن در مسیر‌های اشتباه و قدیمی به ما نمی‌دهد. همانطور که حالا کمتر به بانک می‌رویم و کار‌های مربوط به آن را با گوشی هوشمند انجام می‌دهیم، کمتر به فروشگاه‌های حضوری مراجعه می‌کنیم و از آنلاین شاپ‌ها خرید می‌کنیم، در سال‌های آینده هم دیگر از نانوایی و قصابی گوشت نمی‌خریم. کما اینکه الان هم چنین مشاغلی کم رونق شده‌اند. شغل‌هایی که در آینده از بین می‌روند به جایگزین نیاز دارند و مشاغل جذاب آینده مثل صرافی ارز دیجیتال، متخصص هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ باب می‌شود. 

کسانی که در حال حاضر دنبال کار می‌گردند و قصد دارند روش‌های جدید کسب و کار را پیدا کنند، احتمالاً این سؤال را در ذهن خود دارند که بهترین شغل‌های ایران در ۱۰ سال آینده چه شغل‌هایی هستند؟

پیدا کردن جواب این سوال باعث می‌شود تا بتوان از نظر اقتصادی آینده‌ای بهتر برای خود رقم زد. چه بسیار کسانی که هنگام انتخاب شغل آینده خود، بازار امروز را می‌بینند و تا زمانی که شروع به راه اندازی کسب و کار خود کنند، بازار هدفی کم بازده را پیش روی خود مشاهده می‌کنند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم گیری برای شروع یک کسب و کار هدفمند، بازار آینده را بررسی کنید.

بهترین شغل‌ها در حوزه تجارت

تجارت در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده توانایی بیش‌تری در دسترسی به داده‌ها و خودکار‌سازی کار‌ها خواهد داشت؛ بخشی از مشاغل انسانی مانند حسابداری و سرپرستی منسوخ خواهند شد. کسانی که می‌توانند داده‌های تجاری را برای ترسیم الگو‌ها و بهبود فرایند‌های تجاری به کار ببرند، مورد تقاضا خواهند بود. حتی بدون داشتن پیش‌زمینه در تجزیه‌و‌تحلیل می‌توانید با گذراندن یک دوره‌ معتبر آنلاین در این زمینه، در حرفه‌ تجزیه‌و‌تحلیل کسب‌و‌کار مشغول به کار شوید. می‌توانید این تخصص و تجربه‌ی خود را در صنعت با هم ترکیب کنید و در موقعیتی سودآور کار کنید.

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران

بهترین شغل در حوزه تکنولوژی

برنامه نویسان دارای بهترین آینده شغلی در ایران و جهان هستند، شما می‌دانید مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان در این لیست هستند، اما به‌زودی فقط دانش ساده‌ کد‌نویسی کافی نخواهد بود. یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی به‌زودی جای برنامه‌نویسان تازه‌کار را خواهند گرفت؛ بنابر‌این، مهندسان نرم‌افزار برای ادامه‌ کار به افزودن یادگیری ماشین به مهارت‌های خود نیاز دارند.

مهندس نرم‌افزار مطلوب در آینده دارای مهارت‌های سطح بالا مانند ساختمان داده‌ها و درک هوش مصنوعی است؛ توسعه‌دهندگان بیش‌تر وقت خود را برای ادغام شدن با سایر سرویس‌ها صرف خواهند کرد و زمان کم‌تری برای نوشتن کدی خاص می‌گذارند. کدنویسان خودآموز بخش بزرگی از نیروی کار خواهند بود.

برترین شغل در حوزه بازاریابی و فروش

تحلیل‌گران بازار در آینده اطلاعات بیش‌تری برای تصمیم گیری خواهند داشت. در حال حاضر، تحلیل‌گران وقت بسیاری را برای جمع‌آوری و پردازش داده‌ها صرف می‌کنند، در آینده‌ نزدیک، تحلیل‌گر بازار مشغول کار با نرم‌افزاری است که خودش پردازش‌ها را انجام می‌دهد و الگو‌ها را پیدا می‌کند؛ بخش مهم کار تحلیل‌گر از تشخیص الگو‌ها به نتیجه‌گیری منطقی از الگو‌ها تغییر خواهد کرد. این روندی است که در مشاغلی از این قبیل مشاهده خواهید کرد.

با پیشرفت تکنولوژی، جذب مشتری برای کالای شما مهم‌تر از همیشه خواهد بود. فروشندگان می‌توانند انتظار ابزار‌های هوشمند‌تر و اطلاعات بیش‌تر را در‌مورد مشتریان بالقوه داشته‌باشند. جبران آن با حقوق به جایی نمی‌رسد. در صورتی که به تجارت وارد باشید، در آینده «فروش» شغلی با فشار بالا، اما درآمد خوب خواهد بود.

بهترین شغل‌ها در حوزه پزشکی و درمانی

یکی از مزایای همه‌گیری کرونا توجه بیشتر مردم به موضوع سلامت است. سوال مهمی که تا الان خیلی به آن اهمیت داده نمی‌شد. اینکه چگونه سلامتی را در زندگی خود به بهترین نحو رعایت کنیم نیازمند در نظر گرفتن نکات و تکنیک‌هایی است. در ادامه یکی از مهمترین مشاغل جامعه داشتن علوم بهداشتی و نحوه رعایت آنهاست. شاید الان این شغل معنای خاصی نداشته باشد، اما در آینده همه ما به کسی نیاز داریم که به موضوع سلامتی در زندگی ما نگاه و به ما کمک کند که سازگارتر شویم.


برای شغل مدیر خدمات بهداشتی که در لیست بهترین شغل‌های جهان در ۱۰ سال آینده قرار گرفته است، رشدی ۱۷ درصدی پیش بینی شده است. همچنین اعلام شده که حقوق سالانه آن به طور میانگین ۹۳ هزار دلار خواهد بود. پیشرفت فناوری و یک تمرکز بیشتر بر مواظبت‌های پیشگیرانه و پیرشدن جمعیت موجب آن شده است که نیاز به مراقبت‌های مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها، مطب پزشکان، برنامه‌های بلندمدت بهداشتی وحتی خانه‌های شخصی افزایش یابد. برای آنکه یک فرد به عنوان پرستار ثبت شده امکان فعالیت داشته باشد، ضروری است که مدرک کارشناسی در رشته پرستاری و اعتبارنامه یک دوره پرستاری به مدت ۲ تا ۳ سال داشته باشد.

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران

بهترین شغل‌ها در حوزه صرافی ارز دیجیتال

بهترین مشاغل جهان در ۱۰ سال آینده، ده شغل پردرآمد جهان در ده سال آینده، شغل‌های آینده دار. حتماً اخیرا نام ارز‌های دیجیتال را شنیده اید. بازار خرید و فروش این ارز‌های دیجیتال بسیار داغ است و دقیقاً به همین دلیل است که راه اندازی صرافی ارز دیجیتال می‌تواند یکی از بهترین کار‌ها در ۱۰ سال آینده در ایران و تصمیم گیری هوشمندانه باشد.

چرا می‌گوییم مشاغلی مانند صرافی ارز دیجیتال یک حرکت هوشمندانه هستند؟ از آنجایی که این ارز‌ها در حال محبوب شدن هستند، افراد زیادی علاقه‌مند به خرید و فروش آن‌ها هستند و معمولاً برای این کار نیاز به صرافی دارند. صرافی‌های ارز دیجیتال وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که افراد از طریق آن‌ها ارز‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم، دویچه و... را خرید و فروش می‌کنند. در حال حاضر اکثر کاربران از سایت‌های خارجی برای خرید و فروش ارز‌های رمزنگاری شده استفاده می‌کنند، اما سایت‌های داخلی نیز در این زمینه وجود دارند که هنوز به طور گسترده شناخته شده نیستند.

بهترین شغل‌ها در حوزه نصب سیستم‌های خورشیدی

در آینده یکی از مهم‌ترین سوخت‌های اساسی سوخت نیروگاه‌های خورشیدی است. باید به ۱۰ سال آینده جهان فکر کرد. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های نصب سیستم خورشیدی مهارت‌های این رشته را بیاموزید و اکنون می‌توانید برای شغلی ۱۰۰ میلیونی در آینده پایه گذاری کنید.

بهترین شغل‌ها در حوزه صنعت غذا

موادغذایی همیشه پرسود است! از آنجایی که خوراک از نیاز‌های اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با موادغذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که بروید و یک کارخانه موادغذایی راه بیندازید! شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های موادغذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور مثال این روز‌ها صنعت بسته‌بندی از خود موادغذایی هم بیشتر اهمیت دارد و مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت می‌شوند.

بهتر است به دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید. ایمان داشته باشید که اگر در این کار خلاقیت به خرج دهید در کمتر از یک سال فرد ثروتمندی می‌شوید.

بهترین شغل‌ها در حوزه طراح مد و لباس

ارائه طرح‌های جدید و متنوع و رقابت در عرصه زیبایی لباس و مد، کاری است که طراحان لباس انجام می‌دهند. اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده شغلی و درآمد بالای خود مطمئن باشد.

بهترین شغل‌ها در حوزه آرایشگری 

یکی از پولسازترین مشاغلی که یک خانم یا آقا می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس یا داماد، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند.

بهترین شغل‌ها در توریسم و گردشگری

ایران یکی از بهترین و غنی‌ترین کشور‌ها در زمینه بنا‌های تاریخی، صنایع دستی، آداب و رسوم گوناگون، طبیعت بکر و دیدنی و ... بوده، اما با این حال صنعت گردشگری در آن بسیار ضعیف عمل می‌کند. در طی سال‌های اخیر، اما این موضوع مورد استقبال قرار گرفته و رشد داشته است. در واقع یکی از دلایل این استقبال، تحریم‌های سنگین غرب و محروم شدن ایران از درآمد‌های نفتی بوده که مسئولان کشور را بر آن داشت تا از طریق صنعت گردشگری ارزآوری کنند. همچنین سقوط ارزش ریال ایران به نسبت دیگر ارز‌های خارجی، ایران را به بهشتی برای توریست‌ها تبدیل کرد تا با حداقل هزینه‌ها، یک مسافرت تاریخی بی‌نظیر داشته باشند.

آشنایی با مشاغلی که به دلیل تغییر شرایط و توسعه هوش مصنوعی در حال ازبین رفتن هستند

کارکنان خدمات پستی
مدارس ابتدایی و دوره اول و دوم شبانه بزرگسالان
طراحان گُل
گویندگان رادیو و تلویزیون
خبرنگاران و تحلیلگران
تایپیست‌ها
تکنیسین‌های درمان دستگاه تنفسی
دستیاران داروساز
کارگران پارکینگ‌ها
اپراتور تلفن و تابلو برق
تحویلدار بانک‌ها
مسئولان بایگانی
مامور قرائت کنتور
منشیان و دستیاران اداری
کارگران چاپخانه
کارمندان تاریک‌خانه‌های عکاسی
تعمیرکاران ساعت
ماموران اعمال قانون

بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران

کلام آخر

در این نوشتار، به بهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده ایران پرداختیم و در خصوص مشخصه‌ها و درآمد آن‌ها در آینده مواردی را متذکر شدیم. همان طور که گفتیم، برترین مشاغل در فضای اینترنتی هستند که هر یک کارایی و راندمان متعددی را در پی دارد. لذا، آشنایی با این فضا برای پیشرفت در امور شغلی و یا زندگی، خود امری الزامی است. شما با انتخاب یکی از بهترین کسب و کار‌های نامبرده می‌توانید علاوه بر کسب درآمد بالا، به موفقیت‌های بسیاری دست یابید.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها